
Με τον «Πυρήνα», ο Σαββόπουλος επιστρέφει στα τραγούδια της πρώιμής εποχής του με τον ίδιο λιτό τρόπο που τα προσσέγγισε στην αρχή, χωρίς να αλλοιώνεται η ουσία και η αξία αυτών των τραγουδιών. Ο ακροατής δεν θα βρει συμφωνικές ορχήστρες, σύνολα χάλκινων πνευστων και φανταχτερές διεθνείς συνεργασίες, που συνήθως αφαιρούν παρά προσθέτουν στη διαχρονικότητα της μουσικής τέχνης και των δημιουργών και εμηνευτών της. Ένα μπάσο, ένα πιάνο, και μία κιθάρα επαρκούν, για το διαχρονικό και εμπνευσμένο έργο του Σαββόπουλου.
Ο μόνος προβληματισμός μας αφορά το ιδεολογικό μήνυμα με το οποίο τελειώνει η ζωντανή αυτή ηχογράφηση. Οι παρατηρητικοί ακροατές θα προσέξουν ίσως τη στιχουργική μεταβολή στο τελευταίο τραγούδι του δίσκου, «Εμείς του ‘60», όπου ο «πλουραλισμός» γίνεται «κοινωνισμός», δηλαδή σοσιαλισμός.
Αλλού, το θαύμα ήταν αλλού,
εκτός κοινωνισμού,
ωραίου ίσως αλλά όχι ικανού...
εκτός κοινωνισμού,
ωραίου ίσως αλλά όχι ικανού...
Οι αξίες του «κοινωνισμού» που τελεσίδικα πλέον απορρίπτει ο Σαββόπουλος, είναι εντυπωμένες σε πολλά, πάρα πολλά τραγούδια του. Το πρόβλημα είναι ότι το καλλιτεχνικό έργο, αφού παραδοθεί στο κοινό του, αποκτά μία ύπαρξη που δεν υπόκειται στον έλεγχο του δημιουργού του. Ο Σαββόπουλος προσπαθεί λοιπόν να μας πείσει για το αδύνατο, για το ότι οι αξίες που ενέπνευσαν το έργο του έχουν πεθάνει, όταν το ίδιο το έργο του είναι ολοζώντανο, όπως αποδεικνύει και ο δίσκος αυτός. Αυτή η προσπάθεια αποστασιοποίησης από το αξιακό πεδίο που ενέπνευσε τον Σαββόπουλο στα πρώτα του βήματα γίνεται ακόμα δυσκολότερη λόγω της αδυναμίας του δημιουργού να προβάλλει ένα εναλλακτικό ιδεολογικό πρόταγμα. Τι αλήθεια από όσα προτείνε ο Σαββόπουλος σε θεωρητικό επίπεδο τα τελευταία χρόνια συνέβαλλε στη διαμόρφωση ενός συνεκτικού ιδεολογικού-πολιτικού ιστού ικανού να εμπνεύσει το κοινό του και ιδιαίτερα τη νεολαία;
Πέρα από αυτή τη στιχουργική λεπτομέρεια, ο δίσκος μας άρεσε πολύ. Γιατί; Παραθέτουμε επιγραμματικά τέσσερις λόγους:
1) Για το ότι αυτή η έκδοση δεν αποτελεί μία ακόμα ζωντανή ηχογράφηση χωρίς λόγο ύπαρξης, από αυτές που έχουν κατακλύσει την αγορά για λόγους άσχετους με τη μουσική και σχετικούς με την οικονομική υγεία εταιρειών και καλλιτεχνών. Αντίθετα, ο «Πυρήνας» επαναφέρει στο προσκήνιο κάποια από τα λιγότερο γνωστά τραγούδια του Σαββόπουλου και αποτελεί μία ολοκληρωμένη μουσική και αισθητική πρόταση.
2) Για την ευχάριστη έκπληξη της ανάδειξης τριων τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι («Καλοτάξιδα Πουλιά», «Ήρθε βοριάς ήρθε νοτιάς», «Νανούρισμα») και ενός του Ορφέα Περίδη («Φεύγω») με τη φωνή του Σαββόπουλου.
3) Για την πρωτοποριακή ενορχήστρωση και τη μουσική δεξιοτεχνία των Σταύρου Λάντσια και Γιώτη Κιουρτσόγλου, που προσδίδουν στα κλασσικά τραγούδια του Σαββόπουλου σύγχρονες ενορχηστρωτικές διαστάσεις rock και jazz.
4) Για το DVD που αποτυπώνει με τη δύναμη της εικόνας μερικές από τις ωραιότερες στιγμές της μουσικής παράστασης.
Ηρακλής Οικονόμου
1 σχόλιο:
AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,聊天室,情色,a片,AV女優
Δημοσίευση σχολίου