tag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post6436452801247763784..comments2024-02-08T23:39:24.248+02:00Comments on μουσικά προάστια: Συνέντευξη του Φοίβου Δεληβοριά και του Αλκίνοου Ιωαννίδη στον Σωτήρη ΚακίσηΜουσικά Προάστιαhttp://www.blogger.com/profile/12894297918163460373noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-49515052195103935542009-12-09T21:49:42.708+02:002009-12-09T21:49:42.708+02:00Εντάξει παιδιά, το βλέπουμε εντελώς διαφορετικά. Ε...Εντάξει παιδιά, το βλέπουμε εντελώς διαφορετικά. Εγώ διακρίνω μια μομφή απέναντι σε ένα νέο πρόσωπο.<br /><br />Και όχι, δεν είπα ότι ο Κακίσης ως συνεντευξιαστής πάσχει από παραγοντισμό (πολύ εύστοχο!) ή αναπαράγει τις ίδιες προσωπικότητες. Η βιομηχανία είναι που το κάνει. Θεωρώ όμως ότι υπάρχει αρνητισμός απέναντι στους μη ελληνόφωνους καλλιτέχνες. Σε αυτή την περίπτωση έτυχε να είναι η Μόνικα, θα μπορούσαν να είναι οι Film, οι Matisse, και δεν ξέρω ποιος άλλος. Υπό αυτή την έννοια, η αντικατάσταση της λέξης "ελληνική" με "ελληνόφωνη" στην ερώτηση του Κακίση δεν έχει νόημα ακριβώς γιατί γιαυτόν οι δύο έννοιες φαίνονται να ταυτίζονται. Κοινώς, η μη ελληνόφωνη τραγουδοποιία φαντάζει ανάξια λόγου, προς τούτο και η μομφή/ειρωνεία.<br /><br />Σε ό,τι αφορά τον μανδύα του εναλλακτικού, συγγνώμη αλλά θεωρώ κάποιον που αναδύεται και χτίζει την καριέρα του μέσα από π.χ. demos στο Myspace, δωρεάν διανομή της μουσικής του μέσω π.χ. Jamendo, δωρεάν webcasts των συναυλιών του και download-only κομμάτια πολύ πιο εναλλακτικό και αδέσμευτο από οποιονδήποτε θέλει να (αυτο)χαρακτηρίζεται ως ποιοτικός, εναλλακτικός ενώ επί της ουσίας αποτελεί τη μια πλευρά του νομίσματος της μουσικής βιομηχανίας - την άλλη πλευρά την ακούμε κάθε Παρασκευή βράδυ στον ΑΝΤ1.<br /><br />Ανώνυμε, <b>exitmusician</b> είναι το ψευδώνυμο. Ξέρεις, από το τραγούδι των Radiohead με τίτλο "Exit Music". Εγώ πάντως προτιμώ τα Βραδεμβούργια κονσέρτα και τα concerti grossi του Haendel!exitmusicianhttps://www.blogger.com/profile/16631387279465119850noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-87283809569681303012009-12-09T20:53:14.015+02:002009-12-09T20:53:14.015+02:00Εγώ δεν ξέρω ούτε ποιός είναι ο shitmusician ούτε ...Εγώ δεν ξέρω ούτε ποιός είναι ο shitmusician ούτε ποιά είναι η Μόνικα. Ούτε με ενδιαφέρουν οι βιοποριστικές αγωνίες των Ελλήνων μουσικών. Αυτή την εποχή τους υπονομεύω ακούγοντας Haydn. Ζήτω η κρίση!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-64472015769973972832009-12-09T00:14:10.903+02:002009-12-09T00:14:10.903+02:00Εντάξει, το να ισχυρίζεσαι Χρήστο ότι ο Κακίσης ως...Εντάξει, το να ισχυρίζεσαι Χρήστο ότι ο Κακίσης ως συνεντευξιαστής "αναπαράγει τις ίδιες προσωπικότητες" είναι τουλάχιστον άστοχο, αν λάβουμε υπόψη τις δεκάδες συνεντεύξεις μουσικών καλλιτεχνών που έχει λάβει, και τις εκατοντάδες συνεντεύξεις συνολικά. Αλλά και ως ποιητής - που είναι ως γνωστόν η βασική του ιδιότητα - δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου ο παραγοντισμός που υπονοείς.<br /><br />Τώρα, η ερώτηση για τη Μόνικα σίγουρα δεν αποτελεί μομφή εναντίον της. Ο Κακίσης ρωτάει δύο καλλιτέχνες της ελληνόφωνης σκηνής αν η έξαρση του αγγλόφωνου τραγουδιού σηματοδοτεί κάτι ως προς την ύπαρξη της πρώτης. Ουσιαστικά, με εναν "προκλητικό" τρόπο ενθαρρύνει τους δύο καλλιτέχνες να εκφράσουν τις απόψεις τους ως προς την κατάσταση του ελληνικού τραγουδιού. Η ερώτηση δεν αφορά τη Μόνικα καθεαυτή, αλλά τα αδιέξοδα του ελληνικού τραγουδιού. Αν αλλάζαμε το επίθετο "ελληνική" με το επίθετο "ελληνόφωνη" στην ερώτηση, θα ήσουν ικανοποιημένος;<br /><br />Όσο για το κατεστημένο, αυτό απαντήθηκε ήδη, και από το Μιχάλη. Αρκούμαι να πω ότι η υιοθέτηση του "εναλλακτικού" είναι πάγια συνθήκη αναπαραγωγής του κατεστημένου, σε όλα τα κοινωνικά πεδία.<br />Φιλικά, ηρ.Μουσικά Προάστιαhttps://www.blogger.com/profile/12894297918163460373noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-17945758984794608732009-12-07T19:38:18.182+02:002009-12-07T19:38:18.182+02:00Αγαπητέ exitmusician, αν η ερώτηση του Σωτήρη Κακί...Αγαπητέ exitmusician, αν η ερώτηση του Σωτήρη Κακίση είναι δηκτική, είναι απέναντι στο σύστημα των "ανεξάρτητων" ΜΜΕ που ανέδειξαν εν μία νυκτί την συμπαθέστατη Μόνικα σε απόλυτη ελπίδα της εγχώριας μουσικής βιομηχανίας και όχι απέναντι στην ίδια - τουλάχιστον αυτό καταλαβαίνω εγώ. Όσο για το "κατεστημένο", αυτό φυσικά υπάρχει αλλά όχι μόνο σε έναν χώρο, όπως υπενίσσεσαι, αλλά σε όλους. Και επιμένω, καλλιτέχνες όπως οι δύο συγκεκριμένοι, δεν στάθηκαν ποτέ μέχρι σήμερα εμπόδια στην ανάδειξη νέων ταλέντων. Άλλοι είναι αυτοί που ψάχνεις...Μιχάλης Τσαντίλαςhttps://www.blogger.com/profile/15752671684990687292noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-28196325611217830972009-12-07T16:59:42.252+02:002009-12-07T16:59:42.252+02:00Αφού υπερβάλλω, παρακαλώ διαφωτίστε με σχολιάζοντα...Αφού υπερβάλλω, παρακαλώ διαφωτίστε με σχολιάζοντας το ύφος της ερώτησης του δημοσιογράφου:<br /><br />"Πού βρίσκεται… φίλοι μου αγαπημένοι, η ελληνική τραγουδοποιία; Συνεχίζει να υπάρχει κανονικά ή έφτασε πια το τέλος της με την αγγλόφωνη Μόνικα;"<br /><br />Είναι ή δεν είναι δηκτικό και... ενδεικτικό της αρνητικής στάσης του δημοσιογράφου απέναντι στην καλλιτέχνιδα;<br /><br />Αγαπητοί Μιχάλη και Ηρακλή, το κατεστημένο δεν ταυτίζεται με ηλικίες και εμφανίσεις στις τηλεοράσεις αλλά με συμπεριφορές και ιδιοσυγκρασίες. Κατεστημένο είναι να μην επιθυμείς να ακούγονται νέες φωνές αναπαράγοντας συνεχώς τις ίδιες προσωπικότητες με τα ίδια τσιτάτα στις ίδιες συνεντεύξεις. Κατεστημένο είναι οι ίδιοι άνθρωποι κάθε χρόνο σε διαφορετικούς συνδυασμούς να αναπαράγουν τα ίδια προγράμματα με τα ίδια τραγούδια στους ίδιους χώρους. Το καλό είναι ότι η Μόνικα έγινε γνωστή και αγαπητή μέσω Myspace, γεγονός που φανερώνει ότι η δύναμη επιρροής έχει ξεφύγει από τα χέρια των περιορισμένων εκφραστών του κατεστημένου και έχει αποκεντρωθεί προς τον τελικό ακροατή.<br /><br />Εκτός κι αν θεωρείτε ότι ακόμα και στον χώρο της ελληνικής τραγουδοποιίας, έντεχνης μουσικής ή όπως αλλιώς θέλετε, δεν υπάρχει κανένα κατεστημένο, δεν υπάρχουν αγαπημένα παιδιά και καλλιτέχνες-δεινόσαυροι και όλα είναι αγγελικά πλασμένα.<br /><br />Πάντα φιλικά,<br />exitexitmusicianhttps://www.blogger.com/profile/16631387279465119850noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-81177292049671822942009-12-05T00:48:15.151+02:002009-12-05T00:48:15.151+02:00Ερώτηση είναι, όχι θέση ούτε άποψη! Άρα, το σχόλιό...Ερώτηση είναι, όχι θέση ούτε άποψη! Άρα, το σχόλιό σου Χρηστάρα μάλλον αδικεί τον Κακίση και τη συνέντευξή του. <br /><br />Όσο για την αναφορά σου στο κατεστημένο, είδες πουθενά το έργο της Μόνικας να συναντά εμπόδια στην προβολή του από αυτό το υποθετικό ή υπαρκτό κατεστημένο; Εγώ πάντως, τους γνήσιους ιδεολογικούς εκφραστές αυτού που αντιλαμβάνομαι ως κατεστημένο - δηλαδή την Lifo και την Athens Voice - τους είδα ιδιαίτερα ζεστούς με τη Μόνικα!<br /><br />Κατά τα άλλα, πολλά "μπράβο" στο κορίτσι που έκανε επιτυχία με την αξία της και που προχωράει στη δουλειά της. Όμως, ας μη βλέπουμε και φαντάσματα εκεί που δεν υπάρχουν. Φιλιά, ηρ.<br /><br />ΥΓ: Ασχετο... πειράζει που από το "Over the Hill" της Μόνικας, προτιμώ τις "Μικρές Περιπλανήσεις" του ομώνυμου συγκροτήματος; :)Μουσικά Προάστιαhttps://www.blogger.com/profile/12894297918163460373noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-41190270984157074042009-12-03T20:07:24.007+02:002009-12-03T20:07:24.007+02:00@ exitmusician:
Νομίζω είσαι λίγο υπερβολικός αγαπ...@ exitmusician:<br />Νομίζω είσαι λίγο υπερβολικός αγαπητέ. Μέλη του κατεστημένου δύο άνθρωποι που βρίσκονται ηλικιακά κάτω από τα 40 και που, τέλος πάντων, δεν τους βλέπεις όλη την ώρα στην τηλεόραση και στα έντυπα; Σε βρίσκω λίγο (και με το "λίγο" εννοώ "πολύ") προκατειλημμένο...Μιχάλης Τσαντίλαςhttps://www.blogger.com/profile/15752671684990687292noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-44363618164427189482009-12-03T18:15:48.607+02:002009-12-03T18:15:48.607+02:00Δεν κατάλαβα το πρώτο ερώτημα του δημοσιογράφου. Γ...Δεν κατάλαβα το πρώτο ερώτημα του δημοσιογράφου. Για ποιο λόγο η Μόνικα να αποτελεί το τέλος της ελληνικής τραγουδοποιίας; Μήπως όντως θεωρούν τη φρεσκάδα του στίχου και της μουσικής της προσέγγισης (μαζί με τη φωνάρα της) ως απειλή απέναντι στο μουσικό κατεστημένο, του οποίου και οι δύο συνεντευξιαζόμενοι κύριοι αποτελούν εξαίρετα μέλη;<br /><br />Για εμένα πάντως αυτή η ερώτηση στάθηκε αρκετή για να μη διαβάσω την υπόλοιπη συνέντευξη. Νισάφι πια.exitmusicianhttps://www.blogger.com/profile/16631387279465119850noreply@blogger.com