tag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post3419269046812154870..comments2024-02-08T23:39:24.248+02:00Comments on μουσικά προάστια: Για το "S/S Ionion 1934" των ΞέμπαρκωνΜουσικά Προάστιαhttp://www.blogger.com/profile/12894297918163460373noreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-39757046590583360662010-07-11T02:31:15.184+02:002010-07-11T02:31:15.184+02:00Συνέντευξη με το συγκρότημα ''Ξέμπαρκοι...Συνέντευξη με το συγκρότημα ''Ξέμπαρκοι'' (1986)<br /><br />http://www.youtube.com/watch?v=GoMm-Ogwr9M<br /><br />http://www.youtube.com/watch?v=mc0JHWV01oYAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-59669729063603339892010-04-19T23:38:10.917+02:002010-04-19T23:38:10.917+02:00θα ήθελα να πω πολλά σαν παλιός ναυτικός (για λίγο...θα ήθελα να πω πολλά σαν παλιός ναυτικός (για λίγο δυστυχώς), και σαν τωρινός ακροατής, όμως άργησα να σας ανακαλήψω και με καλύπτουν τα προηγούμενα σχόλια. Απλά ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ γιά την δουλειά σας.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/06409780099744605785noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-91657390780767438392008-09-20T16:39:00.000+02:002008-09-20T16:39:00.000+02:00Αγαπητέ/ή ανώνυμε/η, ευχαριστώ για τη διόρθωση, ο ...Αγαπητέ/ή ανώνυμε/η, ευχαριστώ για τη διόρθωση, ο δαίμων του μπλογκ δυστυχώς ξαναχτύπησε. Επειδή υποπτεύομαι ότι γνωρίζεις τους Ξέμπαρκους προσωπικά, θα χαρώ να μου στείλεις ένα email να τα πούμε αναλυτικά. ΗρακλήςΜουσικά Προάστιαhttps://www.blogger.com/profile/12894297918163460373noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-52522162629562729722008-09-08T20:38:00.000+02:002008-09-08T20:38:00.000+02:00Συγχαρητήρια για το αφιέρωμα. Μια μόνο μικρή παρατ...Συγχαρητήρια για το αφιέρωμα. Μια μόνο μικρή παρατήρηση. Ο Νότης Χασάπης και όχι Δημήτρης, είναι ο ένας εκ των Ξέμπαρκων, ο συνθέτης της μουσικής του δίσκου ενώ παίζει κιθάρα και "σιγοντάρει" όπως θα έλεγε και ο ίδιος.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-35111568245601658622008-05-28T14:28:00.000+02:002008-05-28T14:28:00.000+02:00απλά υπέροχος δίσκος...τον ακούω και με ταξιδεύει....απλά υπέροχος δίσκος...τον ακούω και με ταξιδεύει...υπέροχη μουσική, ταξιδευτικές φωνές και φυσικά η τέλεια ποίηση του Καββαδία.<BR/>ένα μεγάλο εύγε από εμένα στους Ξέμπαρκους...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-73845250685357649602008-05-12T20:00:00.000+02:002008-05-12T20:00:00.000+02:00Καλό!!! Αγαπητέ Στρατολάτη, δεν φαντάστηκα ότι αυτ...Καλό!!! Αγαπητέ Στρατολάτη, δεν φαντάστηκα ότι αυτή η περιγραφή θα σε πάει στην - καθόλα αξιοσέβαστη και με μεγάλη προσφορά στο νησιώτικο τραγούδι - οικογένεια Κονιτόπουλου! Μάλλον εννοούσα ότι οι δίσκοι του Μικρούτσικου δεν μου ακούγονται τόσο σκοτεινοί και "καταραμένοι" όσο οι ιστορίες του Καββαδία. Αλλά, φαίνεται ότι χάθηκα στη μετάφραση! Γεια και χαρά.<BR/>Ηρ.Μουσικά Προάστιαhttps://www.blogger.com/profile/12894297918163460373noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-64909629593156786162008-05-12T09:21:00.000+02:002008-05-12T09:21:00.000+02:00Πολύ όμορφο άρθρο, έχω όμως μια διαφωνία.Το ότι ο ...Πολύ όμορφο άρθρο, έχω όμως μια διαφωνία.<BR/>Το ότι ο Ξέμπαρκοι υποβάθμισαν συνειδητά την βαρύτητα της μελωδίας στον Καββαδία τους, δεν κάνει τα δυο καράβια του Μικρούτσικου "γρήγορα, φρεσκοβαμμένα, φωτισμένα, σημαιοστολισμένα, σε γραμμή του Αιγαίου". Αυτός ο χαρακτηρισμός παραπέμπει στους ...Κονιτοπουλαίους!ένας στρατολάτηςhttps://www.blogger.com/profile/18270961601124364359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-19167246573569571592008-05-09T15:51:00.000+02:002008-05-09T15:51:00.000+02:00@ πίκος απίκος, αμάραντος, μαργαρίτα:Ευχαριστώ για...@ πίκος απίκος, αμάραντος, μαργαρίτα:<BR/>Ευχαριστώ για την επικοινωνία και τα καλά σας λόγια.<BR/><BR/>@ Μάκης: <BR/>Δεν γνωρίζω ποιος έχει τα πνευματικά δικαιώματα, πάντως έχει εκδοθεί το σύνολο του λογοτεχνικού του έργου από τις εκδόσεις Άγρα. Ευχαριστώ και ανταποδίδω!<BR/><BR/>@Νίκος: <BR/>Γεια σου Νίκο! Εννοείται ότι δεν αμφισβητείται το μέγεθος της δουλειάς του Μικρούτσικου, η οποία παραμένει σημείο αναφοράς όχι μόνο για τον Καββαδία αλλά για τη μελοποίηση ελληνικού λόγου γενικά.<BR/><BR/>@γιουσουρούμ: <BR/>Η Γαλάνη ήταν και παραμένει κορυφαία ερμηνεύτρια, άσχετα με το εάν κάποιος συμφωνεί με μέρικές από τις νεώτερες επιλογές της. <BR/>Συμφωνούμε, ούτε φαβορί ούτε γηπεδικές συγκρίσεις χωρούν στη μουσική και την τέχνη.<BR/><BR/>@βυτίο:<BR/>όμορφο το τραγούδι, σαν και την πραγματική Θεσσαλονίκη!<BR/><BR/>Ευχαριστώ, <BR/>Ηρακλής από ΜΠ.Μουσικά Προάστιαhttps://www.blogger.com/profile/12894297918163460373noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-11431456776325372522008-05-08T18:55:00.000+02:002008-05-08T18:55:00.000+02:00Με αφορμή το τελευταίο σχόλιο από τον amaranto, να...Με αφορμή το τελευταίο σχόλιο από τον amaranto, να συμπληρώσω ότι, το ανέκδοτο ποίημα του Καββαδία «Guevara» έχει μελοποιηθεί από τον Χάρη Παπαδόπουλο και το ερμηνεύει ο Βασίλης Λέκκας στον δίσκο «Όρθιοι».το Άρωμα του Τραγουδιούhttps://www.blogger.com/profile/09848840574098146242noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-49356346165412094632008-05-08T08:27:00.000+02:002008-05-08T08:27:00.000+02:00... και για να ολοκληρωθεί το αφιέρωμα μπορείτε να...... και για να ολοκληρωθεί το αφιέρωμα μπορείτε να επισκευτείτε τυην διεύθυνση http://e-vivlia.blogspot.com/2007/11/guevara.html και να κατεβάσετε το σύνολο του ποιητικού έργου του Νίκου Καββαδία. Μαραμπού (1933), Πούσι (1947), Τραβέρσο (1975), καθώς επίσης και το ανέκδοτο ποίημα του “Guevara”.amarantoshttps://www.blogger.com/profile/14387325205635744657noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-20330695764581834562008-05-06T20:32:00.000+02:002008-05-06T20:32:00.000+02:00Πολύ καλός δίσκος και συγχαρητήρια για το αφιέρωμα...Πολύ καλός δίσκος και συγχαρητήρια για το αφιέρωμα!readerhttps://www.blogger.com/profile/11188817473264037619noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-71767901377235322612008-05-06T13:16:00.000+02:002008-05-06T13:16:00.000+02:00ολόκληρος ο δίσκος είναι φοβερός. το λέτε πολύ καλ...ολόκληρος ο δίσκος είναι φοβερός. το λέτε πολύ καλά, "το καράβι των Ξέμπαρκων είναι σκοτεινό, μουτζουρωμένο, αργοκίνητο και σάπιο". προσωπικά διαλέγω το Θεσσαλονίκη ΙΙ, που είναι και το τραγούδι, απ' το οποίο έμαθα τους Ξέμπαρκους. <BR/>πολύ ωραίο κείμενο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-14978070118720448012008-05-06T00:39:00.000+02:002008-05-06T00:39:00.000+02:00H alitheia einai otan prin apo xronia eixe pesei s...H alitheia einai otan prin apo xronia eixe pesei sta xeria mou to «S/S Ionion 1934» prin kan to akousa isos i sykgrisi me tin mousiki tou Mkroutsikou eixe arxise. Omos den xero telika ean kerdise to favori. Exalou stin mousiki den yparxoun nikites para mono stin pleura ton akroaton. <BR/>H Galani einai aplos yperoxi stin erminia tis. Exo xronia na akouso ton disko alla mou edoses mia poly kali aformi. Eyaxirsto.<BR/>Kalo vrady.Giousurumhttps://www.blogger.com/profile/16785555128133847378noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-57703773024945028782008-05-05T15:53:00.000+02:002008-05-05T15:53:00.000+02:00Η αλήθεια είναι ότι ο Μικρούτσικος πράγματι επισκί...Η αλήθεια είναι ότι ο Μικρούτσικος πράγματι επισκίασε κάθε άλλη μελοποίηση Καββαδία, παρόλο που κατά τη γνώμη μου επηρεάστηκε σαφώς από την πρώτη-πρώτη μελοποίηση του ποιητή ('Ιδανικός κι ανάξιος εραστής' του Γ. Σπανού, με την φωνάρα, όπως πολύ σωστά λέτε, του Καράλη)το μοτίβο δηλαδή των συνεχόμενων κουπλέ χωρίς ρεφραίν. Βέβαια ήταν και ο πρώτος που ασχολήθηκε εκτενώς με τον Καββαδία, συν το ότι οι δίσκοι αυτοί σημείωσαν μεγάλη εμπορική επιτυχία (και να φανταστεί κανείς ότι ο 'Σταυρός του Νότου' είχε χαρακτηριστεί από πολλούς κριτικούς ως 'πληκτικός και απαράδεκτος δίσκος'!). Μοιραία, λοιπόν, οι υπόλοιπες μελοποιήσεις μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο. Αφήστε που πολλοί δεν ξέρουν καν ότι π.χ. η 'Φάτα Μοργκάνα' της Μ. Κωχ ή το 'Γράμμα σε έναν ποιητή' του Δ. Ζερβουδάκη είναι ποιήματα του Καββαδία. Οι Ξέμπαρκοι σαφώς και προτιμούν να αναδείξουν πιο πολύ τον στίχο, απογυμνώνοντας τον από την πομπώδη και ίσως πιο 'πιασάρικη' μελωδία. Δεν ξέρω τελικά ποια από τις δύο περιπτώσεις συμβάλλει περισσότερο στην ανάδειξη ενός ποιητικού έργου, αλλά πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η εμπορική επιτυχία σίγουρα βοηθάει. Δεν νομίζω π.χ. ότι ήξεραν πολλοί τον Καββαδία πριν το 'Μαχαίρι' ή τον 'Γουίλι, τον μαύρο θερμαστή'. Πάντως αν θέλει κάποιος να εμβαθύνει στο έργο του ποιητή και να το δει από άλλη οπτική, μέσα από μια διαφορετική μελοποίηση, όντως αυτός ο δίσκος είναι απαραίτητο να τον ακούσει.nikos b.https://www.blogger.com/profile/14166806687797403577noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-54998219558423854372008-05-05T14:12:00.000+02:002008-05-05T14:12:00.000+02:00Τι ολοκληρωμένο κείμενο! Δε θα κουραστώ να σας λέω...Τι ολοκληρωμένο κείμενο! Δε θα κουραστώ να σας λέω ΜΠΡΑΒΟ κάθε φορά που βρίσκω τέτοια κείμενα στο blog σας!!<BR/><BR/>Συμφωνώ απόλυτα σε όλα τα σημεία, μα περισσότερο απ’ όλα με κείνο το «ο Καββαδίας δεν αποτελεί εργολαβία»! Έτσι ακριβώς (πρέπει να) είναι. <BR/><BR/>Φοβάμαι πως η μελοποιήσεις του Μικρούτσικου “ανάγκασαν” τον μέσο ακροατή να ακούει οποιαδήποτε άλλη εργασία πάνω στην ποίηση του Καββαδία μέσα από το “φίλτρο” που λέγεται «Σταυρός του Νότου». Οτιδήποτε ξέφευγε από αυτή τη φόρμα, έμενε και στην αφάνεια. Και αυτή η δουλειά των Ξέμπαρκων αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα. Φοβάμαι πως τελικά ο Καββαδίας αποτελεί “εργολαβία”… δυστυχώς! <BR/><BR/>Αλήθεια! Γνωρίζουμε ποιος έχει τα πνευματικά δικαιώματα για το ποιητικό έργο του Καββαδία?<BR/><BR/><BR/>ΥΓ: Το κείμενό σας μου θύμισε δύο μελοποιήσεις σε ποιήματα του Καββαδία: από τον Λάκη Παπαδόπουλο στο «περίπου» (με την Αρλέτα), αλλά κυρίως το «γράμμα σ’ ένα ποιητή» με τη μουσική του Ζερβουδάκη (εξαιρετικά προχωρημένη μελοποίηση για εκείνη την εποχή).το Άρωμα του Τραγουδιούhttps://www.blogger.com/profile/09848840574098146242noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-74305446254423341332008-05-05T10:11:00.000+02:002008-05-05T10:11:00.000+02:00Υπέροχο το άρθρο σου, όπως και υπέροχο είναι το bl...Υπέροχο το άρθρο σου, όπως και υπέροχο είναι το blog σου, το οποίο επισκέπτομαι πολύ συχνα!!! Μπράβο φίλε μου!amarantoshttps://www.blogger.com/profile/14387325205635744657noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-40800284146962233792008-05-05T09:45:00.000+02:002008-05-05T09:45:00.000+02:00Συγκρίνοντας τους δυο (αγαπημένους) δίσκους, θα έλ...Συγκρίνοντας τους δυο (αγαπημένους) δίσκους, θα έλεγα ότι η μουσική των Ξέμπαρκων «μυρίζει» θάλασσα κι αλμυρά. Σου δίνει την αίσθηση ότι έχεις μπαρκάρει, και βρίσκεσαι μεσοπέλαγα.<BR/>Ο Μικρούτσικος, είναι πιο μελωδικός. Ενορχήστρωσε άρτια τα κομμάτια, και η μουσική του σε «ταξιδεύει» από την στεριά.pikos apikoshttps://www.blogger.com/profile/15400416097714533059noreply@blogger.com